Kadının Kadına Karşı Avreti
Kadının,
kadınlar karşısındaki avreti, kadının mahremlerine karşı olan avreti gibidir.
Kadının, aynı zamanda abdest azaları olan ziynet yerlerini kendi cinsinden olan
kadınlara göstermesi caizdir. Kadınların arasında olduğu gerekçesiyle kadının
örtüsünü açması ise caiz değildir. Allah’ın dininde bunun yeri yoktur.
Kadının kadına
karşı avretinin, erkeğin erkeğe karşı avreti gibi olduğu, yani diz ile göbek
arası olduğu görüşü doğru değildir. Buna delalet eden sahih veya zayıf bir
delil söz konusu değildir. Bu görüşün ilimden ve delilden kokusu dahi yoktur.
Bilakis Kitap ve Sünnet nasları, kadının kadınlara karşı avretinin; kadının
mahremlerine karşı avretiyle aynı olduğunu göstermektedir.
Bunu
destekleyen şeylerden birisi de cariyenin avret bakımından hürün avretinin
yarısı kadar olmasıdır.
Abdullah b.
Amr radıyallahu anhuma’dan: Nebî sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Biriniz
hizmetçisi olan kölesini veya işçisini evlendirdiği zaman göbek ile diz arasına
bakmasın.”[1]
Beyhaki dedi
ki: “Sahih olan, cariyenin evlendikten sonra artık efendisine, hür kadının da
mahremlerine, iş yapma esnasında görünen kısımdan başkasını göstermemesidir.”
Bu zamandaki
kadınların ve kızların birbirleriyle fitneye düşmelerinde en önemli sebeplerden
birisi, kadınlar arasında da olsa, süslenme ve giyimdeki gevşekliktir. Şeriat
ise iyiliklerin elde edilmesi ve tamamlanması, kötülüklerin ise azaltılması ve
yok edilmesi üzere gelmiştir.
Son zamanlarda
yaygın olan utanç verici görüntüler ve giyimler iffetli Müslümanların giyim ve
görünüşlerinden değildir. Kâfirlerin ülkelerinden geçmiştir. Kadınlar arasında bu
çirkin görüntü ve giyimlerle övünmek meşhur hale gelmiştir. Kısa elbiseler,
çıplaklık, ince ve şeffaf elbiseler, badi ve streç denilen vücuda yapışan
elbiseler, jeans ve kot pantolonlar gibi kıyafetler, “erkekler görmüyor”
gerekçesiyle kadınlar arasında giyilir olmuştur. Yardım istenecek olan
Allah’tır.
Kadının,
kadınlar yanında ziynet ve abdest azalarından başkasını göstermesinin caiz
olmadığını gösteren delillerden birisi de sahabe kadınlarının, kadınlar
arasında yıkanılan hamamlara gidenlere karşı çıkmalarıdır.