2) Örtünün Kendisi Bir Süs Unsuru Olmamalıdır

Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:

"Vakarla evinizde oturun. Önceki Cahiliye kadınlarının kırıla döküle, süslerini göstererek (teberrüc) yürüyüşleri gibi yürümeyin." (Ahzab 33)

Ayette geçen teberrüc kelimesi; Zemahşeri'ye göre; "Genelde; gizlenmesi gereken şeyleri açmada çaba sarf etme, özelde ise; kadınların ziynetlerini ve güzelliklerini açıp yabancı erkeklere göstermesidir”[1]

İmam Suyuti; "Kadının endamlı endamlı yürümesi, başörtüsünü bağlamadan başına atıp kadınların tabii ve yapay güzelliklerini ve çekiciliklerini uygun olmayan yerlerde sergilemeleri, süs ve eylemleriyle kendilerinden yararlanma hakkı olmayanların dikkatini ve ilgilerini çekmeleridir" der.[2]

Alusi der ki; “Bana göre zamanımızda zengin kadınların evlerinden çıkarken üstlük olarak örtündükleri örtüler de yabancıya gösterilmemesi gereken ziynet kabilindendir. Çünkü bunlar ipekten, rengârenk, gözleri kamaştıran altın ve gümüş işlemeli, çekici giysilerdir. Sanıyorum erkeklerin karılarının bu şekilde çıkmalarına göz yummaları iman gayreti eksikliğinden kaynaklanıyor. Bu tür giysiler bütün kadınların bir fitnesi olmuştur… Bütün bunlar Allah ve Rasulünün izin vermediği şeylerdir.”[3]

İbn Mes’ûd radıyallahu anh’den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“(Sebepsiz olarak) Boşanmak isteyen kadınlar ve açılıp saçılan kadınlar münafıklardır.”[4]

Fudale b. Ubeyd radıyallahu anh’den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“Üç kişinin halini hiç sorma. Cemaatten ayrılıp imamına isyan ederek ve isyankâr haliyle ölen bir adam, efendisinden kaçıp giden ve bu haliyle ölen bir cariye yahut bir köle, kocası kendisine dünya maişetini yeteri kadar sağlayıp, yanından ayrıldığı vakit kocasından sonra açılıp saçılan (teberrüc yapan) bir kadın. İşte sen bunların halini hiç sorma.”[5]



[1] Zemahşeri el-Keşşaf (2/9)

[2] Suyuti el-İklil (192) Bkz.: Fethu’l-Bari (10/106) Cessas Ahkamu’l Kur’ân (7/172) Kurtubi (7/229) Sıddık Hasen Han, Fethu’l-Beyan (7/274) Ferra Meani’l-Kur'an (2/342) İbn Kesir Tefsir (3/283)

[3] Alusi Ruhu’l-Meani (18/146) Elbani Hicab (41)

[4] Hasen. Ebu Nuaym Hilye (8/375-6) Hatib Tarih (3/358) el-Elbani es-Sahiha (2/131, no: 632)

[5] Sahih. Hâkim (1/206) Ahmed (6/19) Bezzar (9/204) Taberani (18/306) Beyhaki Şuab (6/165) Buhari Edebu’l-Mufred (590) el-Elbanî, es-Sahiha (542)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Giriş

Bir Örtünme Kıssası

Örtünmek Allah ve Rasulü (Sallallahu aleyhi ve sellem)'e İtattir