3) Örtü Şeffaf ve İnce Olmamalı, Altındakini Hiçbir Şekilde Belli Etmemelidir
Usame b. Zeyd radıyallahu
anh’den: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bana Kıptî dokumalarından dar
bir rida veya elbise giydirdi. Ben de onu hanımıma giydirdim. Rasûlullah
sallallahu aleyhi ve sellem bana:
“Neden
Kıptî kumaşından elbiseyi giymedin?” dedi. Ben de:
“Ey Allah’ın rasulü! Onu hanımıma
giydirdim” dedim. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bana şöyle buyurdu:
“Ona emret de o elbisenin
altına kalın bir şey daha giysin. Onun kemiklerin hacmini belli etmesinden
korkarım.”[1]
Ömer radıyallahu anh şöyle derdi:
“Kadınlarınıza kıptî kumaşından
giydirmeyin. Zira o şeffaf ve dardır.”[2]
El-Munzir b. ez-Zubeyr
rahimehullah, Irak’tan geldiğinde Esma bt. Ebi Bekr radıyallahu anha’nın
gözleri kör olmasından sonra, ona ince bir elbise gönderdi. Esma radıyallahu
anha o elbiseye eliyle dokundu, sonra şöyle dedi:
“Öf! Bunu ona geri verin!” Bu
iade el-Munzir’e ağır geldi ve: “Ey anacığım! O şeffaf değildir” dedi. Esma
radıyallahu anh:
“Şeffaf olmasa da vücudu belli
eder” dedi. Bunun üzerine Munzir ona başka bir elbise satın aldı, Esma
radıyallahu anha onu kabul etti ve:
“Bana işte böylesini giydir”
dedi.”[3]
Umm Alkame’den: “Abdurrahman b.
Ebi Bekr radiyallahu anh’ın kızı Hafsa, alnını saran ince bir başörtüsü ile
Aişe radıyallahu anha’nın yanına girdi. Aişe radıyallahu anha bu ince örtüyü
parçaladı ve kalın bir başörtüsü verdi. Sonra şöyle dedi:
"Sen Nur suresini okumadın
mı? Allah’ın orada ne vahyettiğini bilmiyor musun?”[4]
Yine Aişe radiyallahu anha:
“Himar (başörtüsü); teni ve saçı
göstermeyen örtüdür” demiştir.[5]
[1]
Hasen. Ahmed
(5/205) Ziyau’l-Makdisi el-Muhtare (4/150) Taberânî (1/160) İbn Sa'd (4/59)
Beyhaki (2/234) Bezzar (7/30) Hakim (4/187) Taberani (1/160) Şeyh el-Elbani
Semeru’l-Mustetab’da (1/318) hasen dedi.
[2]
Sahih. Abdurrazzak
(7/51) İbn Ebî Şeybe (6/24)
[3]
Hasen. İbn
Sa’d Tabakat (8/252) İbn Asakir Tarih (60/290) el Elbani Cilbabu’l-Mer’e
(s.127)
[4]
Sahih mevkûf.
İbn Sa'd (8/71-72) Malik (libas 6) Mişkat (4375) Beyhaki (2/235) İbn
Habib Gaye ve Nihaye (s.213) el-Elbani Hicab (s.126)
[5]
Beyhakî (2/235)