Hamam, Sahil ve Spor Salonlarında Tesettür
Aişe radıyallahu anha’dan: Nebî
sallallahu aleyhi ve sellem:
“Hamamlar ümmetimin
kadınlarına haramdır”[1]
buyurmuştur.
Şam’lıların kadınları Aişe
radıyallahu anha’nın yanına girince, Aişe radıyallahu anha onlara şöyle
demiştir:
“Siz kadınları hamamlara giden
kimselerin bölgesinden misiniz? Ben Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle
buyurduğunu işittim:
“Herhangi bir kadın elbisesini
kocasının evinden başka yerde çıkarırsa Allah ile kendisi arasındaki perdeyi parçalamış
olur.”[2]
Saib rahimehullah anlatıyor:
“Bazı kadınlar Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’in eşi Ummu Seleme radıyallahu
anha’nın yanına girdiler. Onlara:
“Sizler kimlersiniz?” diye sordu.
Dediler ki: “Humus’luyuz.” Umm Seleme radıyallahu anha:
“Şu hamamları olan yerin halkı
mısınız?” dedi. Onlar: “Bir sakıncası mı var?” dediler. Umm Seleme radıyallahu
anha da dedi ki: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu
işittim:
“Herhangi bir kadın,
elbisesini evi dışında çıkarırsa, Allah onun perdesini parçalar”[3]
Muaz b. Enes rahimehullah ve
başkaları anlatıyor: “Nebî sallallahu aleyhi ve sellem Ummu’d-Derda radıyallahu
anha’yı hamamdan gelirken görünce:
“Nereden geliyorsun ey
Ummu’d-Derda?” dedi. O da:
“Hamamdan geliyorum ey Allah’ın
rasulü!” dedi. Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:
“Herhangi bir kadın elbisesini
evinden başka yerde çıkarırsa Allah ile kendisi arasındaki perdeyi parçalamış
olur” buyurdu.”[4]
Cabir radıyallahu anh’den:
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Allah’a ve ahiret gününe iman
eden kimse hanımını hamama sokmasın. Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse
hamama peştemalsiz girmesin. Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse üzerinde
içki içilen sofraya oturmasın.”[5]
Kadınların spor yaptıkları
salonlar, yüzdükleri sahil ve havuzlar ile çalışma ortamları da bu hükme
dâhildir.
Şeyh Ebu Zerr el-Kalmuni bu
hadislerle ilgili olarak şöyle demiştir:
“Buradaki hamamlar, umumi ifade
olup, kadınlara has olanlardır. Bu hadis, yüzme yerleri ve yazlıkları da
kapsar. Allah Müslümanların kadınlarını buralardan korusun. Buna göre Müslüman
kadının, avretini muhafaza eden Müslüman kadınların yanında, erkeklerin
görmesinden emin olduğu yerde dış elbisesini indirmesi caizdir... Ancak müşrike
kadın yabancı erkek hükmündedir. Mecbur kalmadıkça Müslüman kadının, müşrike
kadın yanında avretini açmaması gerekir. Bundan dolayı Müslüman kadının
avretini başka bir kadının yanında açması caiz değildir. Hatta annesi,
kızkardeşi ve kızı dahi olsa, doğum ve hastalığın tedavisi gibi zaruretler
dışında avretini açamaz.”[6]
Ömer radıyallahu anh etrafa şöyle
yazmıştı:
“Müslüman kadınlar, hastalık
dışında hamama girmesin. Kadınlarınıza Nur suresini öğretin.”[7]
[1]
Sahih. Hâkim (4/322) El-Elbânî sahih
demiştir. Es-Sahiha (3439)
[2]
Sahih. Ahmed (6/41, 173, 198, 267)
Ebu Davud (4010) Ebu Davud Tayalisi (1518) Tirmizi (2803) İbn Mace (3750)
Darimi (2651) İshak b. Rahuye (3/915) Beyhaki Şuab (6/157) Hâkim (4/321)
Taberani Evsat (5/84, 7/100) Ebu Ya’la (8/139) Hatib Tarih (3/58) Hatib Muvaddahu
Evham (1/357) Abdurrezzak (1/294)
[3]
Hasen. Hâkim (4/321) Ahmed (6/301)
Ebu Ya’la (12/460) Taberani (23/314, 402) Beyhaki Şuab (6/158)
[4]
Hasen. Taberani (24/252, 255, 25/73)
Ahmed (6/361) Dulabi, el Kuna (1891) İbn Asakir Tarih (37/313) el-Elbani
es-Sahiha (3442)
[5] Sahih. Hâkim (4/320) Tirmizi (2801) Ahmed (3/339) Ebu Ya’la (3/435)
Taberani Evsat (1/212, 2/194, 3/69, 8/141) Beyhaki Şuab (5/12)
[6]
El-Kalmuni, Fefirru İlallah (s.270)
[7]
Hasen. Abdurrazzak (1/295)